Followers

Thursday, December 6, 2012

Aku dan Dunia


Bila bercakap pasal DUNIA. antara perkataan yang aku suka . tak tau kenapa .. yang penting aku suka . 
sambil nak membebel meh dengar sekali lagu ni .


Lagu ni sebenarnya membe aku yang cari . ada sebab letuwww lau tak , takkan dia cari kan.
duduk kat cc memalam ni bukan buang masa. tadi aku daftar subject. tapi ada yang tak bole di daftar. sabaaar jelaaa..  so ada kelapangan ni aku nak membebel la sekejap kat blog ni .. 

semalam lepak dengan dia kat tasek . antara aktiviti yang kiteorang suka buat bila nak isi masa lapang . 
lepak sambil bebual panjang. ada je nak dibualkan. biasa lah aku ni dengan dia lau dah jumpa .
mulot memasing pot pet pot pet . haha . sambil tu bagi ikan makan . pehh .. gemok kedempol ikan ikan tu laa. beli roti pek besar tu habis sekejap je. mana taknya ikan kat situ banyak bebenau.

semalam rasa sweet pulak sebab first time pakai baju sama . hehe . sebelum ni jeles je tengok orang lain dapat pakai baju sama . last last hajat aku tercapai jugak. haha .. 
ehhh lagu dah habis .. jap dengar pulak lagu ni ..


sape yang tau lagu ni pastikan dengar sambil hangguk hanggukkan pale tau . betul ke ejaan aku tu . haha . bedallah . sebenarnya aku ada perasan satu benda yang lain kat aku ni . kalau aku tengah angen aku bole bebel in english pulak . haha . walaupun english aku nak becakap pun tergagap gagap . tulaaa . dulu belajar english bukan fokus kat belajar.  tapi fokus kat rambut cikgu tu yang macam buah semangkuk . apa laa . zaman bebudak masa tu . apa pun tak pikir . dah besa sekarang ni baru terfikir apa yang aku buat dulu salah .

kalau aku jumpa cikgu Choo tu . aku nak mintak maaf sesangat kat dia . cikgu Arbaiah yang ajar akaun , then aku dengan geng semua cabut kelas, sebab tak masuk langsung apa yang diajar . Cikgu Zainal yang ajar math . ingat lagi satu kelas kena diri atas kerusi , ada yang kena diri atas meja siap kena rotan , kena koyak buku. tapi aku dikecualikan sebab aku baru lepas excident masa tu . lagi cikgu zaiton, yang ajar sains . masa dalam makmal selalu buat onar . haha. cikfu lembut sangat, anak murid yang biadap . tapi tak la sampai tahap macam tu sekali aku dengan geng aku . cikgu sains pertaniaannnn .. jap nak ingatkan .

ouhh. .. cikgu mokhtar sani . cikgu cumildd . haha.  cikgu yang sangat baik . time belajar kalau dia tak ada mood . dia suruh bukak lagu kat laptop dia . kalau guru besar lalu . matikan lagu . haha. tau cikgu takut . tanam jagung pun masa tu ada jagung yang kena curi. biadap la sape yang curi tuu .
lagu habis lagi . jap dengar lagu ni pulak .


sayu je lagu ni .. macam nak tido pulak . haha . lantak laa . fahamkan lirik dia sudah .. 
malam ni terasa nak ingat kan kenangan masa sekolah. memacam jadi , kadang teringin nak kembali ke waktu tu . tapi mana mungkin kan . aku dah hidup dalam kehidupan sekarang yang dah banyak sangat ubah diri aku. ubah cara pemikiran aku . mematangkan ? sorry . aku tak tau macamana jadi mature. terpulang pada sesiapa nak judge . aku mengaku aku memang tak tahu macamana jadi matang tu .

dulu masa kat sekolah . seronok jadi student form 5 . cehh .. bangga je jadi akak akak . bebudak bawah ada la show some respect . masa dulu ingat lagi memacam kes jadi kat sekolah . mane kes ada hantu rasuk rasuk budak kat sekolah . ada kes ustaz yang tak puas hati dengan geng aku lagi .
okeyy jumpa pun lagu yang ni . dengar lagu ni please !


dah siap dengar baru boleh keluar . okeyy dah penat . Love You ! ^^
Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment