Followers

Tuesday, December 4, 2012

Class Ouhh Class

Hari ni third day aku ke kelas. biasalah kalau hari rabu kelas ada satu je.
pagi tadi bangun dah excited sangat nak p kelas record. mana taknye patotnya aku amik sem 3
tapi ni dah sem 6 baru nak amik. takpelah janji aku bukan failed paper tu pun. 
ni pun dah last sem. so terlalu mengharap yang semua paper akan lulus. insyAllah.

eh tadi nak cerita pasal datang kelas record. datang kelas tadi agak janggal la.
sebab sekelas dengan junior. diaorang ingat aku repeater . hehe.
tak la dik oiii .. akak baru nak amik haa sem ni.
tunggu punya tunggu madam tak masuk lagi.
aku try call madam tak diangkat. so text jelaa. madam tengah meeting rupanya.
bila aku nak conformkan balek ada kelas ke tak. ,madam tak balas.
soooo tunggu sampai pukul 11. aku mula keluar kelas.
nak tunggu lelama nanty tak ada macam buang masa pulak.

aku tak nak la mengeluh semacam. aku nak pastikan yang sem ni aku clear paper. 
tak sanggup dah nak tunggu lama lama. kesian dengan parents aku gan abang adey lagi.
nak merasa lagi alam pekerjaan yang memenatkan tu. alahaiii bilaa laaa.

kadang aku terfikir , dulu after SPM aku dapat banyak peluang sambung belajar.
tapi memikirkan aku tak nak menyusahkan family aku. aku rela kerja.
tapi bila fikirkan balek mak aku cakap kerja tak kemana kalau setakat SPM .
so aku nekad sambung belajar. untuk mak aku jugak. mak aku teringin tengok anak dia genggam diploma.
sebab tu aku sentiasa berudaha. bukan senang nak ubah dari alam kerja ke alam belajar ni.

amboi.. banyak alam pulak aku ni. bukan apa mula mula masuk belajar dulu aku payah sikit nak masuk.
masa sem 1 aku dah kecundang dengan paper business math. mana taknye, dah lame otak berkarat.
bila bab bab mengira memang surrender la aku.
sejak tu aku down gile. tapi mak aku yang selalu kuatkan aku untuk teruskan perjuangan aku.

alhamdulillah. walaupun aku belajar dah tonggang terbalik. pegi kelas sesorang.
aku kuatkan jugak diri aku. untuk pastikan yang aku takkan ulangi kesilapan yang sama.
aku tak pernah mintak untuk habiskan study ni lelama. sebab aku tak ada otak yang ordinary.
tapi aku tetap bangga bila dapt belajar jugak walau sesusah mana.
gila semangat budak UiTM ni,.

okeyy dah penat membebel . now nak tunggu pulak si dia . gua dah lapar ni derr,..
cepat la siap. nak makan ni ... :(
okeyy.. cau sin ciiiii . assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment