Followers

Monday, June 20, 2011

SELAMAT HARI BAPA..

Perkataan  pertama yang aku sebut mase aku mula2 bercakap.. "MAK''
Orang yang aku cari bila aku bangun dari tidur.. "MAK"
Orang yang aku peluk bila aku takut... "MAK"
Orang yang aku rindu bila jauh.. "MAK"
tapi...
aku terlupa pada seseorang yang begitu penting dalam hidup aku selain dari mak..
"AYAH!!''
akak nak mintak maap banyak2 kat ayah..
DULU....
akak selalu sangat buat ayah kecik hati...
kalau dulu..
akak akan marah ayah kalau akak mintak apa2 ayah tak belikan.
akak tak tau pun yang ayah tak ada duit masa tu..
akak selalu marah2 kalau apa yang ayah makan pun akak nak..
padahal ayah baru je nak makan...
sampai ayah tak jadi makan...
dulu akak selalu marah2 ayah kalau ayah amik lambat dari sekolah...
padahal akak tau yang ayah terkejar2..
mana nak buat kerja..
mana nak ambik adik dari sekolah....
mana nak amik akak lagi...
kalau 20x akak call mak..
rasanya 2 atau 3 kali je akak berbual dengan ayah..
akak tak tahu pun yang ayah rindu sangat2 kat akak..
akak selalu tengking ayah...
ya Allah..
berdosanya aku....
AYAHHhhhhh... !!
akak rasa macam nak peluk2 ayah...
bila mak cerita..
yang ayah sayang sangat2 kat akak...
dari kecik sebelum akak ada adik lagi..
masa tu akak sorang je perempuan...
so ayah tatang akak bagai minyak yang penuh....
ayah belikan akak macam2 la...
sampaikan mak kate ayah suka belikan akak baju gaun..
walaupun akak tak suka nak pakai..
mak kata...
ayah akan marah mak bila mak marah akak..
ayah akan cepat2 carikan ubat bila akak sakit...
ayah yang melayan kerenah akak masa akak excident..
ayah yang sikatkan rambut akak masa tadika..


masa tu mak bersalinkan adik2 akak..
akak pikir..
ayah lebih sayangkan adik..
tapi semua tu salah..
mak sendiri cakap..
ayah selalu lebihkan akak dari adik2....
akak mintak maap sangat2 kat ayah kalau selama ni..
akak buat ayah kecik aty dengan sikap dan perangai akak..
akak nak ayah tau ...
yang akak terlalu sayangkan ayah...
''SELAMAT HARI BAPA!!''
SEMOGA PANJANG UMUR DAN DIMURAHKAN REZEKY..
AMINNNNNN.. :)

No comments:

Post a Comment