Followers

Monday, February 10, 2014

Heyyyyyyyyyyyyyyy ! I'am BACK !


ASSALAMUALAIKUM!

Oleh kerana kemalasan, eh bukan masa yang sangat mencemburui aku.
Tergendala niat nak mengupdate blog kesayangan yang bersawang amat ni.



First word yang keluar masa tengok ni.

ALHAMDULILLAH!!!

Then macam biasalah , si kaki cengeng ni nanges . kikiki
Siapa sangka, ingatkan tak dapat kan.
Syukur sangat dapat jugak aku jejakkan kaki sekali lagi .

Tapi bila dah dapat, banyak perkara aku kena sattlekan.
Nak cari kerja pada aku tak susah. asalkan kita jangan memilih.
sekarang nak berhenti pulak susah, sebabnya boss dah kasi 90% kepercayaan pada aku.
kenapa 90 je? memang la.. kalau 100% mesti boss dah kasi share company atas nama aku
bohahaha

Mula-mula senoning jugak lah kepala nak fikirkan cari pengganti.
Ingat bila dah post kat facebook and tampal iklan dekat depan kedai, ramai yang datang
tapi tulah, pandangan aku diaorang fikir kerja ni susah, kerja ni gaji kecik and bla bla bla

Ye memang gaji kat sini mulanya tak sampai 1k pun. aku pun mula mula gaji kecik je. pastu kerja bertimbun
jujur aku cakap, aku banyak kali give up. and mak la orang yang banyak bagi sokongan suruh bertahan.
and now baru berapa bulan kerja, gaji dah 1050 . okeylah, duduk rumah family,
lagipun tempat kerja dekat je dengan rumah . so tak payah fikir pasal rumah sewa ke apa.

kerja dengan cina pun 1, jangan tunjuk pandai, biarlah kita banyak bertanya,
 and dah tanya tu jangan tanya je. karang dia ingat kita ni lembab sangat pulak . 
boss tengok aku reti buat kerja, senang je dia tinggalkan aku separuh jalan,
then pepandai la aku nak sattlekan macamana. macam nak meraung mcm lagu tomok dulu dulu tu .
tapi sebab nak belajar pasal business ni. aku tahan jela .

 Banyak jugak aku belajar bila kerja dekat sini.. takpelah atleast ada jugak pengalaman aku kerja .. 
Dulu kerani kontraktor, sekarang kerani kedai motor. 
Jangan ingat rendah sangat ea kerani kedai motor ni. segala kerja dari A-Z aku buat ,
 nak tengok blacklist engkorang ke, nak renew roadtax ke,
 nak tengok saman engkorang ke, insurance segala benda aku buat .
 Eh kau ni rina, emosi pulak. haha

Eh! banyak pulak aku membebel pasal tempat kerja ni.
meh sambung meh pasal ijazah. 1st  aku fikir bila dapat sambung ijazah ni, 
aku tahu akan ada lagi rezeki aku bila aku dapat ijazah nanti. semua tu Allah yang aturkan,
aku harap diberikan yang terbaik untuk masa akan datang.
Cecita nak jadi pensyarah . kalau ada rezeki . mintak mintak adalah kan.
 tapi tak jadi pensyarah pun, dapat jadi pensyarah kat anak anak sendiri pun boleh ape. hihihi.

banyak lagi perkara aku tak siapkan ni: 

1. YURAN!
2. Document yang kena isi
3. Medical Checkup
4. Tak shopping pape lagi ni.

and sejujurnya memang aku tak bersiap apa lagi . bajet masa lama lagi.
nilah perangai yang tak dibuang buang lagi. meleweh je kejenya,
karang dah nak dekat kelam kabut nak buat semua.
okey sampai sini jelah. kerja tetiba datang bertimbun ni.

Doakan yang terbaik untuk aku.
Doakan aku mampu harungi dugaan baru dalam hidup
Doakan kesihatan mak ayah aku
Doakan aku mampu gapai cita cita aku
Doakan jodoh aku cecepat .k yang ni gatal

MAAFKAN KHILAF AKU . 

In Sha Allah . ada jodoh kita jumpa lagi .

No comments:

Post a Comment