Followers

Friday, October 10, 2014

INGIN TAHU.




Tak taulah apa pandangan orang lain. Tapi pada aku sendiri. Kadang aku amik tahu tentang orang orang yg pernah menyakitkan hati aku dulu.

Alahai, cerita pun macamlah aku ni sape je kan. Tapi tulah, nk membenci org sampai mati mmg taklah perangai aku mcmtu. Kejap je benci, lepastuu tak rase ape dah. Name pun manusia kan. 

Adalah sorang ni, bukan aku benci. Tapi takdir rasanya Allah jumpakan aku dgn dia. Penyebab jugak aku berada di tempat aku skrg. Tahu tentang dia sepenuhnya taklah. Tapi yang aku tahu, dia memang budak baik. Naif dgn dunia? Itu aku tak pastilah. 

Tapi dgn segala yang jadi. Aku tengok dia pun bangkit. Jadi someone yang tabah. Jadi someone yang berani melangkah walau gusar untuk berlari. Aku tak pasti betul atau tak apa yang aku perhatikan. Bukan nya aku dengki dgn apa yang dia gapai skrg ni. Sebab aku percaya,setiap kita ada bahagian masing masing.

Untuk jadi sebaik dia, mungkin aku takkan dapat. Untuk jadi sepandai dia, memang taklaa. Sebab aku dikurniakan dengan skill bukan otak yang bijak.

Dua tahun lebih berlalu. Sikit pun aku tak pernah lupakan nama dia. Mungkin aku punca semua. Mungkin kau juga punca semua ni. Mungkin si dia juga puncanya. Allah Maha Mengetahui semuanya. 

Untuk kau lihat aku bahagia. Tipulah tak bahagia. Kalau kau kata aku takkan rasai apa kau rasa. Tipulah, mana ada hubungan bahagia selamanya. Ada juga jatuh bangun, ada juga peritnya. Ada je dugaannya. 

Untuk apa aku cerita ini semua? Untuk apa aku ungkit benda dah lama? Sebab kau sebahagian kisah hidup aku. Punca aku tambah azam dalam hidup aku. Bolehlah dikatakan motivasikan diri aku lagi untuk jadi perempuan yang bemartabat. 

Untuk kau, aku doakan Allah makbulkan segala cita cita kau. Aku doakan kau dapat jodoh yang baik dan mampu lindungi kau. Entah esok, lusa, tahun depan or 10 tahun akan datang kalau kau terbaca entry ni. Ye, ini memng untuk kau. 

Terima kasih Mira

No comments:

Post a Comment