Followers

Wednesday, September 11, 2013

MUAR - KLUANG - MUAR - MELAKA - MUAR - KLUANG


ASSALAMUALAIKUM ...

Tajuk entry pun dah pening kan .
macam main kejar kejar pulak , ulang alik sana sini . hihi.
Actually macam ni ceritanya .
last week rumah imran buat open house untuk kawan rapat family imran.
So aunty and uncle pun jemput untuk tolong diaorang .
Punyalah aku excited nak datang kluang , padahal imran belum balik lagi dari penawar.
lepas balik kerja je hari jumaat tu aku siap siap terus gerak p kluang .

Sampai je dah malam . so diaorang pun dah tido .
adik izzah je yang tak tido lagi .
nak melayan perot aku memang la dia ajak aku makan kat area rumah je .
dah kenyang, boleh pulak hujan turun .
memang mencicit la belari balik rumah .

Keesokkan harinya , aku bangun lambat kot . kepenatan .
lambat tak lambat mane lah kan .
tahu mama imran nak masak masak .
aku turun terus kedapur , tolong apa yang patot.

Hari tu hari yang paling sibuk kononya .
dari A sampai Z aku tak menang tangan tolong kat dapur .
yang bestnya dapat belajar resepi LAKSA JOHOR .
fuhhh macam tak caya je senang je nak buat.
next time boleh dah buat rasanya . hihi .

Oleh kerana terlalu sibuk, tak sempat la den nak snap gambar.
ada pun adik izzah snap guna camera .
next time boleh lah mintak .
sehari dah penat , macam lega sangat bila nampak imran balik .
mengada la kau ni rina *dusss duss

selesai hari yang sangat meriah tu , 
Alhamdulillah laksa dengan mi kari laku woiii .
kalau jual tu memang masyukkk sangat . hihi 

malam tu kepenatan pun sempat lagi keluar sekejap dengan imran .
dah lama sangat tak jumpa .
so malam tu cuci mata keliling kluang sekejap.
tak boleh lama lama sebab the next day ada projek baik punya .

mari kita berjalan !!!!
HIHI .
sapelah yang tak suka berjalan kan . 
oleh kerana diatas green light mama imran . 
and persetujuan ifwad and yana kiteorang nak p melaka .

kali ni gerak melaka lalu jalan yang aku selalu lalu .
jalan mana ?
jalan yang kena lalu depan rumah aku lah . haha
tempat pertama yang kiteorang singgah
surau batu 15 Air Hitam ,
bukan batu pahat tau , muar punya air hitam .
tengok tengok depan masjid ada banner ni .
jemput baca sekejap :)


lepas tu kiteorang teruskan perjalanan ke Melaka .
sampai melaka tak fikir apa . memang nak melantak la oii. 
ni Nurul Izzah adik bongsu imran.
makan apa den tak tau . yang penting mi dia masih keras . hihi.


Yang ni pulak Yana and Ifad . tak tahu kenapa really love this couple :)


Ini saya and si imran yang makin kurus , ala ala muat pakai kebaya . haha


Kenyang sudah . 

sementara menuggu mereka solat . mari kita posinggg .


Eh... Kami lagiiii


Ehhh . kaki kami lagiiiiiiiii laaaaaaaaaa


aktiviti selepas itu adalah :
MEMANAH
sukan yang tak pernah aku cuba . and best sangat !


Nilah wakil negara yang dicari tu :P


Adik Izzah tak join, so dia tukang snap untuk kami . heeee


Muka bahagia :D



selamat tinggal . jumpa lagi nanti .



andddddddd tempat yang aku selalu elak bila diajak 
BOWLING!!!!!


Bila kes melawan taiko taiko .memang aku yang tercorot ever .
nak je aku guling guling tombangkan semua pin tu :(


memasing dengan style memasing . aku pulak . hmmmsemua markah 100++++
aku pulak 39 . k ni sedih amat .

sudahlah kau bowling. jaga kau .aku paksa imran ajar aku sampai strike nanti . 
*sedapkan hati.

bagi mengubat kekecewaan tu . aku paksa kaki yang tak boleh lama sangat berjalan ni.
jalan keliling melaka . yang akibatnya dah berapa hari dah ni sakit satu badan,
padan muka kau rina . haha

ehh . cerita belum habis . kiteorang sebenarnya nak cari MAIDIN betol ke tak ejaan aku ni.
nak belanja barang yana actually . poyo sangat dah malam last last macam nak sesat . hiksss

selesai berbelanja tempat yang aku rasa agak murah . 
aku dah mark barang mana aku nak beli kalau ada datang lagi next time . hihi

berjalan tak ada cash yang tebal seinci memang sangat merugikan . hmm
tapi dapat gelang dari imran dah cukup sangat .
masehhh mukk . heeeee.

selesai semuanya perjalanan balik diteruskan dengan cerita hantu
 yang buat aku meremang sepanjang jalan.
sampai je rumah , diaorang lepak minum minum kejap sebelum balik.

yeayyyy . hujung minggu yang sangat penuh dengan aktiviti bersama tersayang .
terima kasih aunty leen , uncle ismail , adik izzah , imran yang busuk , yana comel and ifwad abang imran ^^,



sebelum tutup cerita . aunty sempat lagi whatapp .
terima kasih untuk semuanya :')

THE END

No comments:

Post a Comment