Followers

Thursday, August 15, 2013

RAYAAAAAAAAAAA 2013

ASSALAMUALAIKUM

fuhh . fuhh . agak bersawang blog ni haa .
amacam puasa ?
cukup ?
raya pulak ? berapa pasang baju ?
hehe . meh sini meh cheq nak habak mai ,
ehh , tukar loghat pulak . anak jawa kenalah cakap jawa .
eerrr . masaalahnya aku tak tahu sangat . sitik sitik bisa dongg . haha

ni cerita dari malam raya sampailah raya ke-3 kalau tak silap
orang lain dapat bonus terus cari baju raya . aku pulak tak . genggam je duit tu sampailah malam raya .
al-kisahnya aku nak cari baju yang sama dengan si dia . 
sweet couple la kononya. hihi . hajat nak buat baju dari kain yang sama tak tercapai .
mana taknya sibuk dengan kerja lagi .


buat pertama and terakhir kalinya aku dapat berbuka dengan si dia , mula mula nak cari baju raya kat BP Walk.
tapi tulah , baju last minute hampeh . siap ada penjual kata warna yang aku cari tu dah 2 bulan dah habis.
nampak tak kelembapan aku kat situ ?


eh eh eh . start dengan pic aku dengan dia dululah , berbuka dekat Rengit Coffee,
air dia sedap, bab nasi lemak , memang eerrrr . tak sedap senang citer , nasib ada cheese wedges.
  

perot dah kenyang apa lagi....
pencarian baju sekali lagi bermula,
dari BP WALK - BP MALL - SQUARE ONE
akhirnya kedai mamat pakistan jugak yang jadi penyelamat .
yang lain ?
ada jugak warna yang sama, cantik tapi sayang harga tak sesuai dengan kualiti kain tu.
nampak macam kedekut sangat ke?
alaahaii . raya memang la kena pakai pakaian yang cantik menawan kedebomm .
tapi kalau sampai membazir tak guna jugak kan ?
lepas raya duit poket kosong , nak gitu?
aduiii . bebel tahap nenek kepoh pulak aku ni.
cari punya cari nilah hasilnya,
warna sama , murah pun ye ..
tak cantik ? alaaa bukan baju kau pun :P


di pagi raya . sebenarnya tak complete lagi ni , ni baru je anak beranak abang zul.


snap sekali lagi sebab alyssa buat muka, tapi kali ke-2 , PARAH !


meh sayang meh tunjuk duit raya cik na dengan nenek bagi . one again alyss buat hal . haha


tangan kebahu , muka bajet cun. 
tempat : pondok tepi rumah nenek
jurugambar : adik ajib yang bajet hansem :P


siapa bilang gadis mata sepet tak menawan .
hehe.  ni dia ADEYLIA BATRISYA
anak kesayangan abang adey and kak ana .
cantik tak kak ton ?


ni tak ingat la raya keberapa , tapi yang penting harini keluarga si dia datang beraya . nebess saya :3
hehe . mekasih uncle ismail sekeluarga sudi datang teratak ina :)


haaa . ni haa. ibu si risya . k kakak ipar aku lagi kecik dari aku .
jangan pandang kecik dia tau . dia ni cikgu BM
habislah kalau tengok bahasa rojak aku ni
hehe .


eh eh eh,
si debab ni lagi ?
tempat : dalam kereta abang adey OTW nak beraya .
first time dapat tidurkan kanak kanak riang ni dalam pangkuan


risya with mama asss


dari kiri adik imah yang keding , and its me! and belah kanan tu si comel ain amira ,
sepupu kesayangan kaum kerabat :)

oh merahnya makngah ! 
tapi yang ni bukan makngah . ni cik lily ,
mama ain amira . with my gojes mak !
lupa nak bagitahu, ni kat rumah makcik dekat taman banang ,
rumah dia macam kedai vantage dah . penuh dengan barang vantage.
siapa ada anak kecik digalakkan bagi perhatian 200% hehe


ehh . meh tengok kejap gelagat anak beranak ni . 


cik na , please lah jangan guna flash, mata i sakit la . 
haha. risya risya


sebelum balik mari kita posing depan kereta riz . anak makcik yang bakal tunang hujung tahun ni.
tahniah riz!


dari batu pahat , kita ke sungai nibong, semerah 
sapa tahu ni apa ?
kuda kepang mini.
ni atok naim punya collection yang tinggal ni je ke ???????
yang lain kena rampas dengan kerajaan negeri kalau tak salah,
sebab ada orang buat aduan yang atok ada salah guna apa tah,
payah kalau manusia ada sifat dengki ,
tak paham aku.


OKEY. masa untuk balik . penuh dah perot dengan kuih raya ni .

PUASA SUDAH
RAYA PUN SUDAH 

MAAF ANDAI TERKASAR BAHASA
BERBUAL TAK KENA CARA
TERSINGGUNG HARI SESIAPA
TERMAKAN NTAH SIAPA PUNYA .

MAAF ZAHIR BATIN :)

No comments:

Post a Comment