Followers

Monday, December 3, 2012

Memacam ragam


Dengan Lafaz bismillah ... lepaskan rasa legaaa ..
mana taknya kecelaruan email menyebabkan aku tak dapat bukak blog ni.
memacam dah jadi minggu ni.
first day sampai penawar aku dah dapat merasa mandi laut.
tanpa dijangka sebenarnya.. tak plan pun nak mandi manda bagai.
ikotkan afiq and alyss .. so semangat la aku..
tapi tak syoknye bila kat pantai ramai pulak lahai bangla..
dah macam kita pulak melancong kat sana. sabo jelaaahaii..
balik rumah conform dah penat sebab mandi lama jugak laaa.
sampai rumah nak mengemas bagai.
memang memaki maki la aku kat tikus. mana taknya beg aku dilobangkan lagi.
sabar sabar sabar.
walaupun berada dirumah yang sama. 
bilik yang sama, tapi sayangnya
suasana dah berubah. 
Ain, Amy and Yani dah habis belajar.
so kurang la orang yang duduk rumah tuu.
hari pertama kat rumah sewa , macam biasa bila aku memang tak bole tido,
bukan ape tak biasa lagi dengan suasana kat rumah tu.
kebetulan pulak anyss tak balek lagi..
dah aku terpaksa hidupkan lampu. 
naseb sayang aku teman text sampai kul 5 pagi baru boleh tido.
alahaiiii..
nail sem kali ni aku semangat terlebih sebab dah last sem.
so memang kena sangat sangat struggle la .
tapi on first day jejak kaki kat instedt je memacam dugaan datang.
aku datang bawak 300 untuk daftar.
tapi tetibe kena tambah 100.
pastu ada lagi yang sedihnya.
1 subject yang aku amik kena bayar 150 untuk 1 jam kredit.
aku punya 13 jam kredit , so kena bayar 1950.
pengsaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnn.!!!
apeseyyy.. aku bukan repeat paper kott..
ramai kawan kawan aku yang kena.
ada yang sampai 4000 .
ada yang nak berhenti. sedih siott..
benda benda macam ni duga masa semangat datang..
buat aku rasa terbeban. silap aku jugak.
masa sem 1 aku tak lepas business math.
semua tu pun pasal miss math tu bagi information salah pasal subject tu.
yang lepas pun gara gara luck.
dan ramai yang tak ada luck macam aku pun sangat la ramai.
akhirnya nilah jadinya..
aku taknak menyusahkan mak ayah aku.
taknak menyusahkan abang adey aku.
tapi  kalau dah sampai macam ni.
terpaksa jugak cari kerja part time laa.
apa mampu aku buat.
aku akan pastikan semua subject yang aku amik ni ,
boleh lulus semua.
InsyAllah.. Aminn!

No comments:

Post a Comment